Hozzávalók:

1 fej vöröshagyma, 3-4 szemes bors, 2 ek olaj, só, édes nemes őrölt piros paprika, köménymag, 2-3 babérlevél, 60 dkg savanyú káposzta, 20 dkg füstölt kolbász.

 

Elkészítése: 

Vöröshagymát felaprítjuk, és az olajon üvegesre pároljuk. Rászórjuk a kömény magot, kipattogtatjuk, majd piros paprikával meghintjük, elkeverjük és felöntjük kevés vízzel. Jól felforraljuk, azután hozzáadjuk a savanyú káposztát és a babérlevelet. Annyi vízzel töltjük fel, amennyi kétujjnyira ellepi, belekarikázzuk a kolbászt, és fedő alatt kb. 30 perc alatt megfőzzük. Forrón tálaljuk, aki szereti, tejföllel is nyakon öntheti, de pirítós kenyeret vagy sós süteményt is kínálhatunk mellé.

10 komment

Címkék: levesek

A bejegyzés trackback címe:

https://gastrozsuzsi.blog.hu/api/trackback/id/tr893407105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.01. 14:40:27

ezt fozom ma, Te adtad az otletet thx:)

borgisz 2012.01.01. 15:05:39

egy fél marék szárított erdei gomba nagyot dob az ízén. (előtte persze beáztatva)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.01. 15:18:27

@Dr. Kevorkian: mondjuk a kolbaszleves megnevezes nekem is fura volt, azert is klikkeltem ide:)

Dr. Kevorkian 2012.01.01. 15:19:26

@hagyma: De milyen finom is ez! Csak nincs itthon savanyú káposzta :-/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.01. 15:25:28

@Dr. Kevorkian: miutan elolvastam, vagyis meglattam a kepet kirobogtam a konyhaba
es yesssssss
van itthon minden hozza!
/mondjuk nalam is a kaposzta volt a nagy kerdes, de Mary vett ugy megszokasbol:)/

Dr. Kevorkian 2012.01.01. 15:42:47

@hagyma: Remélem jól sikerül! Én dobnék bele virslit is ha maradt :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.01. 15:52:51

@Dr. Kevorkian: virsli az mindig van itthon:)
az alapveto elelmezesi cikk itt

Dr. Kevorkian 2012.01.01. 16:49:05

@hagyma: És feltétlenül tejföllel fogyasszátok :P

Ps:
Holnap azonnal a piacon kezdek, némi savanyú káposzta beszerzése céljából ez már 100% :)

Gastro_Zsuzsi 2012.01.01. 19:06:08

@hagyma: Köszi. A "kolbász leves" kifejezést nem én találtam ki, valahol hallottam. A recept a korhelyleveshez hasonlít.Jó étvágyat hozzá remélem ízlik. Mi is tejföllel fogyasztjuk - már amelyikünk szereti a családból. További jó főzöcskélést. BUÉK. Zsuzsa

Napkutya 2012.01.01. 21:10:33

Tejföl+++

Amúgy, évek óta életmentő. (Nekem már mindegy, -de, az unokaöcsém fiát ma épp ezzel állítottuk talpra.)

Mondjuk, nálunk van benne krumpli, de szerintem anélkül is faszogányos!
süti beállítások módosítása